lista som jag gör !

Söta Lina utmande både mig och ellen att vi skulle göra varsin sånhär lista. så liksom , här kommer min:

1. Hur länge har du bloggat?
Sammanlagt, ungefär 17 månader.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag var helt lost på bloggar innan jag började själv, visste knappt var det var.


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
RAR! jag har kollat in hos henne varenda dag sen jag fann henne.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag har raderat dom, tyvärr ! skulle vart kul att läsa :)

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
5 stycken ! Jag vet, det är nästan pinsamt lite.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

alla är ämnesbloggar!

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
kommer inte på!


8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Karna tycker att hon och jag har samma humor, jag vet inte, det har vi nog !


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Dom bryr sig inte, haha! Jag brukar tjata på Ida, men hon orkar aldrig !!


10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det har jag aldrig frågat ! Men jo, det hoppas jag :D

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Nej, jag bara kör på utan att tänka.


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Det finns nog ingenting jag aldrig bloggar om. Sällan jag skriver om skvaller men såklart det också hoppar in ibland!


13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Förstog inte frågan !


14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Nej. Men om man pratar ensam med personen så går det nog.


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej tyvärr! Alla verkar så jäkla söta, vill träffa er allihopa.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja, absolut !

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Jag har fått en massa dumma kommentarer men då berättar jag för mamma och då brukar vi bara skratta åt det.. haha. Jag tar inte åt mig ! 


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej då !


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Ofta känns det som om allt känns så stelt och övertrevligt. Det är bara boring.


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ärligt talat, nej ! Att blogga är liksom en hobby som jag tror jag kommer tröttna på. Men vi får väll se.


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,

eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ush, vilken lång fråga. Orkar inte svara den på ett bra sätt, jag går ju i skolan.


22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

en hel del!!!


23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

ännu mera än en hel del. En gång satt jag och grinade för en tjej skrev så fin. Vissa har så fina bilder så man inte kan sluta kolla.
 

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
ALLA SOM VILL !!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: lina

åh så kul :) bra att du antog utmaningen .. nu får vi hoppas att ellen ochså vill! kram ha en jättebra kväll :)

2008-04-16 @ 19:41:42
URL: http://francais.blogg.se
Postat av: Vendela

Vad roligt att få veta mer om dig och ditt bloggande!

2008-04-16 @ 20:00:25
URL: http://www.venziii.blogg.se
Postat av: karna

Höhö, ja Amanda, vi har samma sjuka humor! SYYYND att du inte bor i Malmö :( blää!

2008-04-16 @ 22:35:06
URL: http://karnaah.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0